klima gdańsk


Przeglądy domowej klimatyzacji

Domowa klimatyzacja wymaga regularnych przeglądów. Ich przeprowadzanie pozwala na dokładną ocenę jej stanu i określenie czy wymaga ona jakichś napraw. Jest to bardzo ważne, ponieważ nawet drobne usterki systemu klimatyzacji mogą zakłócać poprawność jej działania i sprawiać, że nie będzie ona dobrze spełniała przewidzianych dla niej funkcji. Bardzo ważne pod tym względem jest regularne jej odgrzybianie. Pozwoli ono na oczyszczenie całego systemu klimatyzacji i przedłużenie jej okresu przydatności do użytku. Przeglądy domowej klimatyzacji przeprowadzane są również wówczas, gdy jej właściciele zwracają uwagę na niezbyt sprawne jej funkcjonowanie. Może ona niedostatecznie obniżać domową temperaturę lub sprawiać, że jest ona za niska dla niektórych domowników.


Montaż klimatyzacji w autobusach

Klimatyzacja samochodowa standardowo stanowi jedną z części nowego pojazdu. W takim wypadku to producenci dbają o to, aby działała ona bez zarzutu i mogła stwarzać kierowcy możliwość komfortowej jazdy. Podobnie jest w przypadku ciężarówek i autobusów. Jednak zdarza się, że samochodowa klimatyzacja ulega jakiejś awarii. Właściciele konkretnego pojazdu mogą również znaleźć dla siebie lepszej jakości klimatyzację i postarać się o jej montaż. W takim wypadku należy skorzystać z fachowej pomocy. Na szczęście obecnie na rynku usługowym działa wiele firm zajmujących się montażem klimatyzacji na przykład w tirach. Wiadomo, że tego rodzaju montaż musi zostać przeprowadzony w precyzyjny sposób, ponieważ w przeciwnym razie klimatyzacja zamontowana w pojeździe nie będzie sprawnie funkcjonować.


W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf

klima gdańsk

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja


Dodane: 06-06-2019 15:51

Widok do druku:

klima gdańsk